Re: Exportera X till windows

> Finns det något windowsprogram som kan vara x-klient?

Håller med om att cygwin är utmärkt... Jag har provat mig fram litegrand och
upplever det som att X är snabbare i bra nät och att VNC är snabbare på slöa
nät, typ över Internetförbindelsen eller dylikt.

Sen är ju X mycket trevligare också.. Bara att slå på XDMCP och starta
terminalens X-server med "-query hostnamn" eller "-broadcast" om man slår på
XDMCP-broadcasts också..

Fast det är ju inget hinder att köra bägge. Man kan ju alltid slänga in en rad
i inetd som startar en Xvnc med "-query 127.0.0.1" också.

Men vill man ha go VNC rekommenderar jag xf4vnc istället för realvnc/tightvnc.
xf4vnc har stöd för RENDER, så det ser bra mycket trevligare ut.

Sen finns ju faktiskt också NX, men det är bara delar av deras grejor som är
fri mjukvara. Mycket bra komprimering av X, cachning av pixmappar och såna
grejor.

 /Calle