Re: GDM vill inte

On Sun, Mar 07, 2004 at 16:47 +0100, Love Hansson wrote:
> Det verkar inte funka det heller. Och ingen användare kan köra KDE, inte ens
> root. helskumt.

Konstigt. Felmeddelanden indikerar i alla fall att det är programmet
kde3 du saknar, som i sin tur ska ska peka på
/etc/kde3/debian/startkde. Kan du titta om de finns på ditt system, på
"ls -l /usr/bin/kde3 /etc/kde3/debian/startkde"? De finns i paketet
kwin, kanske "apt-get install kwin" hjälper?

Inte för att jag förstår hur de skulle kunna ha försvunnit, men du
kanske har installerat paket/gjort en uppdatering på senaste tiden? Du
skulle kunna pröva "apt-get dist-upgrade" också, om du vågar (men
saker kan ju gå sönder då om man kör sid, det har hänt mig någon
gång... för det är väl sid du kör?).

--
Pelle