Re: Longhorn

On Sat, Mar 06, 2004 at 16:04 +0100, Christoffer Sawicki wrote:
> Tja, det verkar som om det finns en del utrymme för optimering i
> X-servern.

Jo, det är sant, men programmen kommer inte sluka mindre minne eller
ta kortare tid att starta för det. Fast det är klart, jag kör ju på en
gammal dator.

> Det är inte ett *kanske*; XFree86 med den nya licensen (1.1) kommer inte att
> finnas i Debian.

Att XFree86 skulle backa på licenskraven är alltså uteslutet?

> freedesktop.org:s X-server (tidigare/även känd som kdrive) är bara en
> referensimplementation av lite nya idéer (bland annat ett kompositionslager).
> Den "riktiga" X-servern kommer att erbjudas av X.Org[0] och vara baserad på
> XFree86 4.4rc2 (den sista releasen med den gamla licensen).

Just det, jag kom på efteråt att jag blandat ihop dem. KDrive är ju i
alla fall väldigt liten, vilket är trevligt, men den har ju inte så
mycket stöd för hårdvaruacceleration (än i alla fall).

--
Pelle