Re: SVG i Mozilla eller Firebird

On Thu, Mar 04, 2004 at 09:16:39AM +0100, Anders Wallenquist wrote:
> Hur gör man för att få Mozilla (eller Firebird) att presentera
> SVG-bilder? Finns det deb-paket eller måste man kompilera själv?

Jag tror inte att det finns något deb-paket. Jag har installerat
Adobes SVG-plugin (finns att ladda ner från deras hemsida i binärform
med flum-installationsscript), men det funkar inte särskilt bra för
mig, inte ens på Adobes egna exempelsidor. SVG-bilderna visas korrekt,
men det händer ingenting när man trycker på knapparna, och
felmeddelandet "bad (singular) matrix()" kommer hela tiden upp i
webläsarens statusrad.

I ReadMe-filen som följer med pluginet står står det bl.a (under Known
Problems):

9. Access to browser scripting engine and scripting from HTML scripts in not supported.

så det verkar som att pluginet inte är bättre än så. Men Adobes plugin
är det enda SVG-pluginet som nämns på plugindoc.mozdev.org. Om någon
känner till ett bättre plugin så säg till.

/Pelle