Re: Telia ADSL

On Wed, 2004-03-03 at 19:34, Sebastian Gröhn wrote:
> Hej!
> Jag har Telia ADSL-bredband och skulle vilja kunna komma ut på internet med
> min Debiandator också. Vi har några datorer så vi använder en
> bredbandsrouter som sen är kopplad till ADSL-modemet.
> Så vitt jag har fattat det så ska man använda pppoe och pppoeconf till ADSL,
> men jag får det inte att fungera.
> Nån som kan hjälpa mig???

Om du ska ha en dator igång permanent så kan det här vara bra:
http://www.nongnu.org/qadsl/

I övrigt så är det väl bara vanlig Ethernet från ditt ADSL-modem.

	/Daniel
--
Ohm's law is not a very serious law. It's the jaywalking ordinance of
physics. Sensible materials and devices obey it, but plenty of materials