Re: Uppstädning av installerade paket

On Wed, 03 Mar 2004 12:57:08 +0100, Peter Carlsson
<maillist.peter@home.se> posted to debian-user-swedish:
 > Har behov av att städa upp systemet lite och ta bort installerade
 > paket som jag förmodligen inte behöver. Finns det något bättre
 > program än dselect att använda?

deborphan?

Vad menas med "förmodligen inte behöver"? Vill du peka själv på vilka
du tycker du inte behöver och låta dselect ta bort dem eller skall det
ingå något slag av automatik?

popularity-contest kan antagligen händelsevis berätta vilka paket du
faktiskt använder men som "sidoeffekt" skickar den ju informationen
till debian.org också ...

 > Tar tacksamt emot andra tips om uppstädning av systemet också.

cruft

/* era */

--
formail -s procmail <http://www.iki.fi/era/spam/ >http://www.euro.cauce.org/