Re: Realplayer 8 med Debian?

Jag hade samma fundering i helgen när jag ominstallerade min burk, men
då såg jag att Mplayer har stöd för både RP8 och RP9 om man kompilerar
själv.
gå till Mplayerhq.hu tanka hem alla codecs som är intresanta samt
mplayer sourcen. extrahera alla codecs i (har jag för mig)
/usr/local/share/mplayer/codecs/ alla filer i samma map.
läs instruktionerna för att kompilera mplayer, det behövs ett par dev
libs (bara att apt-get:a).
./configure --enable-gui
make
make install

sedan se till att /dev/rtc är (kommer inte ihåg mini kravet men jag
gjorde chmod -R 777 /dev/rtc)

sedan var det bara att köra. fick någon protest angående att ljud codecs
ej fans till någon rm fil jag hade men det lär fint ändå. .

lycka till

/joakim