Re: Nvidia GeForce FX 5200

On Thu, 26 Feb 2004 18:59:29 +0100
Patrik Malmström <popsork@popsork.com> wrote:

> Halloj :)
> Hade tänkt att installera debian på min dator..
> Har testat en gång förut med blev inte riktigt som jag tänkt mig, fick
> aldrig igång X, vare sig med eller utan drivers från www.nvidia.com.
> Finns det inte nån lite "enklare" dist som har dessa drivers inbyggda samt
> lite "autoconfig" prylar?
> Typ som Fedora har, den fungerar med X direkt, utan problem..

jag fick "No screens found" errorar för ett tag sen, och då berodde det på att x använde framebuffer interfacet i kerneln.. det började funka när jag prövade utan. men jag kan inte hitta något i XF86Config-4 längre, har jag bara fått för mej att det stod något där?

hursomhelst kan du confa x genom debconf iallafall:
"dpkg-reconfigure xserver-xfree86"

pröva att svara nej på frågan: "Use kernel framebuffer device interface?"

lyckatill.