Re: Nvidia GeForce FX 5200

On Fri, 27 Feb 2004 14:25:57 +0100
Patrik Malmström <popsork@popsork.com> wrote:

> Du pratar med en "hyfsad" nybörjare här, hur kollar man det?
> Hur pekar man om e.t.c.?

OK, öppna en terminal & skriv "su" och tryck enter följt av lösenordet (root), skriv sedan "mc" och tryck enter. Använd piltangenter för att flytta och enter för att öppna kataloger, gå till /usr/bin och kolla vilka versioner av gcc som finns. I mitt system har jag gcc-2.95, gcc-3.2 och gcc-3.3 samt symlänken @gcc, markera symlänken och tryck F9, vänster piltangent och markera "fil" och tryck enter, gå ner i dropplisten till "redigera symlänk" och du ser vilken version som den länkar till. Prova först att ändra till gcc-2.95, om du fortfarande får problem med nVidia prova att länka till nästa version.

--
Cattle die, kinsmen die, thyself too soon must die,
     but one thing never, I ween, will die,