deslect fråga

Hej

en snabb fråga som jag säkert skulle kunna hitta svaret på om jag gjorde lite research men jag hoppas det finns någon som kan hjälpa mig fast jag inte följt "RTFM" rådet.

Jag har i deselct angivit att paket-x skall installeras...och sedan körde jag "installera paket" men kom sedan på att jag ångra mig och avbröt det hela..men nu finns i det paketet längre att välja i dselect däremot försöker dselect att installera programmet varje gång jag för en installation av något paket. Hur får jag dselect att ge fan i det paketet?

Thomas

--
Thomas Nyman
Running Debian unstable