Re: Nvidia GeForce FX 5200

On Thu, Feb 26, 2004 at 19:29 +0100, Torbjörn Svensson wrote:
> Du kanske skulle vilja testa den nya d-i som finns i sarge, det sägs att
> den skall kunna göra samma detect grej som knoppix gör, kanske skulle va
> vad du vill ha då?

Nej, det gör den inte. Medan Knoppix använder ett hack baserat på
Redhats hårdvarudetekteringsmetod (kudzu) så använder d-i discover i
stället. Men discover bygger på samma princip och har fungerat ganska
bra för mig, men den gör tyvärr inte någon autokonfigurering av X än,
fast jag tror att den har något slags stöd för det.

--
Pelle