Re: Nvidia GeForce FX 5200

Christoffer Sawicki wrote:

Hade tänkt att installera debian på min dator..
Har testat en gång förut med blev inte riktigt som jag tänkt mig, fick
aldrig igång X, vare sig med eller utan drivers från www.nvidia.com.

Det finns paket för nvidia-drivaren i Debian, provade du att använda dem?
Svar: Nej, hur kommer man åt dem?
Apt-get?

Finns det inte nån lite "enklare" dist som har dessa drivers inbyggda samt
lite "autoconfig" prylar?
Typ som Fedora har, den fungerar med X direkt, utan problem..

Det skulle i så fall vara Lindows, Xandros eller Libranet.
Kolla på http://www.distrowatch.com/ för fler kanske?

Får kolla lite på det, har testat Libranet, hade samma problem som debian, gick inte att starta X :(

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>