Re: SATA + startdiskar

On Sun, 22 Feb 2004 01:30:46 +0100, kringla <kringla@home.se> posted to
debian-user-swedish:
 > Körde 'make bzdisk', men hur gör jag med resten av systemet, det som
 > ligger på den andra disketten (som skapas med root.bin filen)?

<faq>
Gör inte det. Använd kernel-package för att kompilera din egen kärna.
</faq>

Det här är ett svar som i regel ger upphov till en del följdfrågor. De
har ställts förut så googla runt lite grann innan du frågar "vah vah
voffo voffo". En bra allmängiltig introduktion finns att läsa på
<http://qref.sourceforge.net/Debian/reference/ch-kernel.en.html>

Jag vet inte hur kernel-package klarar av att kompilera 2.6.x.
Troligen behöver du en ganska ny version. Changeloggen för nyaste
unstable (v8.082) ser ut att innehålla en del relevanta ändringar.
<http://packages.debian.org/changelogs/pool/main/k/kernel-package/>

 > Vad är det för filsystem på startdisketterna?

Den första är faktiskt ett klassiskt FAT-filsystem, men det borde du
inte behöva hålla reda på. Den andra innehåller inget filsystem alls,
det är råa bittar som sugs in av programmet på den första disketten.

/* era */

--
formail -s procmail <http://www.iki.fi/era/spam/ >http://www.euro.cauce.org/
cat | more | cat<http://www.iki.fi/era/unix/award.html>http://www.debian.org/