Re: SV: Re: Installera Debian på familj dator..

Hej Patrik, svara gärna till listan också!
("CC: debian-user-swedish@lists.debian.org" eller motsvarande)

Det är den senaste "stabila". Läs mer på http://www.debian.org/releases/.

> Jaså, vad är det då?
Sarge kommer snart (förhoppningsvis) släppas och bli den nya "stabila".
3.0 (smeknamn Woody) släpptes för ett bra tag sen och har lite gammal
mjukvara, men frågan är om det är ett problem för dig.
d-i (kort för Debian Installer) är Debians nya (och snart färdiga)
installationsprogram som blandat gör hårdvarudetektion. Man kan installera
både Woody och Sarge med d-i så d-i kan du använda oavsett vad du väljer.

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>