isa +sb awe64

Hej
Jag har problem att få mitt ljudkort att fungera.
Det är ett ISA soundblaster awe64 och jag har kompilerat stöd för det i kärnan som en modul.
Vill köra alsa så jag har kompilerat allt man ska ha för det och lite till.

Har installerat de senaste paketen för alsa-base, alsa-utils och deras beroenden. De flesta moduler laddas ok men för själva kortet, då får jag 'device not found'.

Lite output från dmesg:
---------------------
isapnp: Scanning for PnP cards...
pnp: SB audio device quirk - increasing port range
pnp: AWE32 quirk - adding two ports
isapnp: Card 'Creative SB AWE64 PnP'
isapnp: 1 Plug & Play card detected total

pnp: Unable to assign resources to device 01:01.00.
sbawe: AUDIO pnp configure failure
Sound Blaster 16 soundcard not found or device busy
In case, if you have non-AWE card, try snd-sb16 module
request_module: failed /sbin/modprobe -- net-pf-10. error = 256
request_module: failed /sbin/modprobe -- char-major-4-64. error = 256

Det ser ut lite som en resurskonflikt, irq 5 är upptagen av usb, och det verkar som att ljudkortet vill vara på 5:an?

Hur ska en korrekt /etc/isapnp.conf fil se ut, och behövs den?

Iallafall så kommer jag ingen vart och tänkte höra här på listan om någon kan hjälpa.