Re: Backup utav debian

"Per Olofsson" <pelle@dsv.su.se> wrote:

> Det är väl bara att konfigurera sitt backupprogram att bara ta kopia
> av /etc, /var, /usr/local och /home? Så gör jag.

Man kan även göra en lista över alla installerade paket med:

	dpkg --get-selections > backup

Som sedan kan återställas efter ominstallation med:

	dpkg --set-selections < backup

(Kom precis på att det inte handlade om en ominstallation, men nu
har jag redan skrivit det och till någon nytta kan det väl vara?)

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>