Re: Exim4

Jonas Jacobsson skrev:
> 2. Mina brev till hotmailmottagare dyker aldrig upp
> hos mottagarna. Enligt eximloggen så ser allt bra ut
> och mailet levereras utan problem, men mottagaren får
> aldrig något mail i sin inbox.

Om det inte går att slå upp ett namn med din IP-adress vägrar en del
postservrar att ta emot din post. En del är till och med så pedantiska att
dom kräver att det namn du säger dej ha i HELO eller EHLO kommandot till
deras SMTP-server måste vara samma som det namn som man får om man gör en
namnslagning på din IP-adress. Kör ...

# dig -x nn.nn.nn.nn

... och se vad resultatet blir. Finns ingen ANSWER SECTION så måste du be
din Internetleverantör att fixa det, eller använda deras SMTP-server.

mvh,
/Martin Leben
--
Remove dashes and numbers (if any) to get my real email address.