Re: Exim4

On Tue, 10 Feb 2004 22:06:42 +0100 Jonas Jacobsson <jonas@cytech.nu> wrote:

> Hejsan!
>
> Jag har väldiga problem med min mailserver.
>
> 1. Det tar en jäkla tid när man connectar mot min
> server tills man får identitetssträngen och kan börja
> smtp-förhandlingen. Har provat att kommentera bort
> reverse lookup och identd lookup utan någon skillnad.
>
> 2. Mina brev till hotmailmottagare dyker aldrig upp
> hos mottagarna. Enligt eximloggen så ser allt bra ut
> och mailet levereras utan problem, men mottagaren får
> aldrig något mail i sin inbox.

Jag har hört att hotmail numera går fram med stora köttyxan (SPEW) i jakten på spam, vilket resulterar i att alla möjliga falska träffar försvinner. Kan vara allt i från att din mailadress inte överensstämmer med den sändade domänen och att någon rapporterat din IP-range, ISP, mormors bridgekompis eller domän som spammare.

/Mattias