Re: Powerbook motsvarighet på pc

Jag använde en Mac i ca ett år tills för några veckor sedan (en iBook) och jag
saknade en del grejor... Bla så vill jag verkligen ha macromedia flash och
realplayer, trots obehagliga licenser.

Sen tycker jag nog att KDE fungerar märkbart sämre på powerpc. I och med 3.1.4
slutade kmail fungera på powerpc... Så i praktiken har kmail saknats på
debian unstable för powerpc rätt så länge nu. desktopen (eller om det är
kwin) beter sig också märkligt, stjäl keyboardfokus från andra program. (så
att en returtryckning i konsollen skickar upp hembiblioteket i konqueror
ibland osv). Märkligt egentligen, men det där med kmail på powerpc har jag
stött på som ett känt problem någonstans.

Alltså det fungerar ju hyfsat, betydligt bättre att jobba med än Mac OS X, men
jag skulle iaf inte köpa en Mac innan det känns mer genomarbetat...

 /Calle