Re: Powerbook motsvarighet på pc

Thomas Nyman (thomas@teg.pp.se) wrote:
> Har varit väldigt sugen på en powerbook G4 15" (den senaste) men pga
> pris och att mina program inte går att köra på den funderar jag på en pc
> istället...men jag vill gärna ha en pc med något så när samma
> specifikationer som powerbooken..alltså vikt, storlek, grafik, portar osv.
>
> Är det någon som har något bra tips på pc sidan?

Hejsan!

Jag själv har en hp nc8000 som kanske erbjuder det du söker. Gigabit
ethernet, bluetooth, firewire, usb, 802.11g, ati mobility 9600 osv. Bara
ett tips, funkar hyfsat under linux också. Den är väl dock lite tyngre tror
jag än powerbooken, vad det beror på vet jag inte riktigt.

Det är väl vissa strul på just ncX-serien för ACPI stödet, men BIOS
uppdatering kommer. Ett annat tips kan ju vara att titta på:
http://www.linux-laptop.net/

Nu ska jag inte förespråka just hp. Finns nog massor som har liknande
utföranden. ;)

Mvh,
Örjan
--
     [x] icq - 496723     [x] url - fobie.net