Re: Dela NTFS-partition

Hej!
Jag gav upp försöken att minska NTFS-partitionen. Alla försök
med att stänga av suspend-filer och ta fram dolda filer misslyckades.
Allstå körde jag IBMs återställningsprogram en gång till (som väl är
hade jag haft sinnesnärvaro nog att inte förstöra återställningsdatat
som ser ut som 4 GB opartitionerat utrymme i slutet av disken...).

Man får då som sagt Win XP på en FAT-partition som är lätt att minska
med GNU parted. Sedan installerade jag Debian från netinst-CD beta 2
efter att ha konstaterat att de dagliga auto-uppdateringarna av CDn
inte funkade.
Nu återstår som vanligt med ny hårdvara bara att få Xservern att
starta. Den käner inte igen ATI Radeon FireGL2 (9800)-kortet med
ati-drivern till XFree 4.3.0 från unstable/experimentaö.  Så det blir
antagligen att ta hem en binär radeon-drivis från ATI.
Tar gärna emot tips om lämplig XF86Config-4 för TP41p. Har hittat
flera olika varianter på nätet. Samt om någon har något bra tips på
vad man gör med specialknapparna på tangentbordet så vore det ännu roligare.

Hälsningar
Carl-Fredrik
Carl-Fredrik Enell (SM2YHP / OH9GNX)
** Ny adress: **
Kaanaanmaantie 6B
FIN-99600 Sodankylä
Finland
URL:	http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Alias:	http://cfenell.doesntexist.org
Arbete: http://www.sgo.fi

pub  1024D/E3930C6C 2002-01-29 Carl-Fredrik Enell, IS (Carl-Fredrik Enell, privat) <fredrik@kyla.kiruna.se>
     Key fingerprint = 6D46 6879 5826 0219 08FC  0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C