Re: Problem med Matrox G200

Hej!

Jag har jämfört din XF86Config-4 med min (jag har dock ett G550). Och
jag har också kollat din log. Jag tror att du har en konflikt mellan
mga-modulen och framebuffern...  testa att ta bort  raden

Option		"UseFBDev"		"true"

från din XF86Config-4 och starta xservern igen...   eller så kör du
konfigurationsprogrammet igen och väljer att inte använda framebuffer
när den frågar efter det.

dpkg-reconfigure xserver-xfree86

när du är klar kan du starta om GDM med   /etc/init.d/gdm start

allt måste naturligtvis göras som root.

	/Samuel

Ps. Nu fick Tommi detta två gånger för jag glömde skicka det till listan
också... Ds.

--
Free computer support at
http://www.suggestafix.com