Re: Dela NTFS-partition

On Wednesday 28 January 2004 20.38, Carl-Fredrik Enell wrote:
> Hej!

<snip>

> Det hjälper inte att stänga av växlingsfilen.  Är det någon som haft
> liknande problem och vet vad det är för filer och om de kan flyttas
> till början av hårddisken? I så fall slipper jag göra om
> återställningsproceduren en gång till. Jag vill helst hålla
> windowspartitionen minimal, runt 5 GB.

Hade liknande problem när jag ville dela ntfs-partition på en HP nx7000 som
också levererades med det där skräpet (som regeringen i familjen ville ha
kvar). Det var inte förrän jag "hittade" Partition Magic via gnutella som det
gick bra, men då var det åas en ren barnlek att dela disken. Jag tror alltså
det är upp till din plånbok/samvete att få ordning på den.

f.ö. borde den som levererar förinstallerade datorer med bara en
jättepartition hängas upp i ögonlocken och piskas till dess han/hon blinkar.
Inte nog med att det är knöligt att åstadkomma dubbelboot, det är knöligt att
behålla användarfiler vid den årliga ominstallationen av windos.

--
Anders Nilsson <anders.nilsson@cs.lth.se>
Dep. of Comp. Sci., Lund Institute of Technology