Re: Installationen stannar (Compaq XL 5100, SCSI)

Hejsan,

ons 2004-01-28 klockan 13.51 skrev Björn Olausson:
> Jag försöker installera debain på en Compaq XL 5100.
> Datorn har 2 HD och en CD, alla på SCSI.
> I nuläget kör den Win98 utan problem men jag vill ha ett rent Debiansystem.
> Installationsdisketten startar upp fint och börjar rabbla upp en massa
> systeminformation men verkar aldrig börja läsa från CDn.
> Den sista informationen man får är som följer:

Vilken drivrutin till använder installationen till scsi-kortet?
Jag installerade linux på en liknande burk med samma scsi-kontroller för
ett tag sen och då minns jag att installationsprogrammet valde fel
drivrutin.
Minns inte exakt vilken jag ahde framgång med, men med ledning av vilken
drivrutin du försöker med nu så kanske det kommer tillbaka.

	- Johan