Re: Spamassassin

Tjena Jonas,

On Tue, 20 Jan 2004 16:45:07 +0100
Jonas Jacobsson <jonas@cytech.nu> wrote:

> Är det Spamassassin som gäller?

Jag körde spamassassin under ett års tid, men jag tyckte inte alls att det
fungerade såpass bra som jag ville. Visst så kunde man sätta sig ner och knåpa
lite i dess konfigurationsfiler, men jag tyckte att det lite för jobbigt, så jag
bytte till SpamBayes (se http://spambayes.sourceforge.net) och sedan dess så får
jag i princip inga spam alls (allt filtreras till en spam-katalog).

Kontentan: Jag skulle föreslå att du kikar på spambayes. Det finns säkert många
konservativa linuxnissar som tycker att du borde köra på spamassassin också, men
jag tror inte att du får ut lika mycket av det.

Lycka till!

/Jens Rantil