Re: "Nedgradering" av distribution

Hej!

Tack för tipsen. Jag kommer nog att sätta upp ett cronjobb som gör
apt-get update && apt-get --download-only upgrade varje natt.  Skall
även kolla apt-zip.

Jag ägnar mig numera åt att modifiera en jonosfärsmodell i Matlab på
jobbet och blir lite trött på datorer och kodning.
Modellen borde f ö portas till octave eller liknande GPLad mjukvara som
inte har den inskränkta licenshanteringen Matlab lider av.  Är det
någon som har erfarenheter av liknande jobb samt skillnader i
prestanda t ex mellan Matlab och Octave, SciPy etc?  (Själv skulle jag
nog vilja skriva ev. ny kod i C med libmeschach för matrisoperationer
men det skulle få kollegerna att flyga i taket...)

Hälsningar Carl-Fredrik
Carl-Fredrik Enell (SM2YHP / OH9GNX)
** Ny adress: **
Kaanaanmaantie 6B
FIN-99600 Sodankylä
Finland
URL:	http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Alias:	http://cfenell.doesntexist.org
Arbete: http://www.sgo.fi

pub  1024D/E3930C6C 2002-01-29 Carl-Fredrik Enell, IS (Carl-Fredrik Enell, privat) <fredrik@kyla.kiruna.se>
     Key fingerprint = 6D46 6879 5826 0219 08FC  0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C