"Nedgradering" av distribution

Hej!

Jag undrar om någon har provat att "nedgradera" från unstable till
testing. Problemet blir ju att det är en väldig massa paket som får
lägre versionsnummer och brustna beroenden om man gör så.

Jag har flyttat mitt ut i finska Lappland pga jobbet och sitter med en
256kb/s ADSL-förbindelse istället för 10 MB/s ethernet som jag hade
förut. Så det blir ganska jobbigt att följa unstable. Och jag har inte
lyckats lista ut om man kan få apt att använda rsync istället för FTP
eller HTTP.
Har även funderingar kring hur man bäst skulle ordna uppgradringar via
flyttbar hårddisk eller USB-minne. Någon som provat?

Hälsningar
Carl-Fredrik
Carl-Fredrik Enell (SM2YHP / OH9GNX)
** Ny adress: **
Kaanaanmaantie 6B
FIN-99600 Sodankylä
Finland
URL:	http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Alias:	http://cfenell.doesntexist.org
Arbete: http://www.sgo.fi

pub  1024D/E3930C6C 2002-01-29 Carl-Fredrik Enell, IS (Carl-Fredrik Enell, privat) <fredrik@kyla.kiruna.se>
     Key fingerprint = 6D46 6879 5826 0219 08FC  0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C