tomcat4 startar ej, vilken JVM?

Hej,

jag skulle köra igång tomcat4 igen ikväll, hade inte lekt med java på ett tag, då vägrar den starta.
utan felmeddelande eller logg!

eclipse klagade också, kraschade och sa att libc6 gav "error signal 11", eclipse började iaf funka när
jag bytte till suns egna jvm istället för blackdown java. tomcat4 vägrar dock att funka med ngn av dem!

är det ngn som kör unstable och har fungerande tomcat4? med vilken VM, och hur ställer man in det på bästa sätt?

/david