Re: Diskutrymme

Hej,

jag förstår inte riktigt vilket problem du har, och de bifogade bilderna var
nog inte de du tänkt dig.

Du att du hade 14,8Gb diskutrymme ledigt igår och idag bara har 1,95Gbyte?
Men samtidigt hittar du inga filer som verkar ta upp all den plats som gått
åt?

Du kan börja med att göra
 df -h

så ser hur mycket som används av de respektive partitionerna. Om det var så
att du bara hade ett stort filsystem så kan jag rekommendera att du gör (som
root, "su" först):

du -sh /*

och låter den tugga ett tag. Då kommer du få upp en lista över hur mycket
plats som används i de respektive mapparna.

Låt oss säga att du hittar någonting i stil med:
12G  /var

då vet du att det som tar upp utrymmet ligger i /var

gör då

du -sh /var/*

osv...

sen när du har hittat boven i dramat så kvarstår ju att tackla just det
problemet... Släpp ett mail till om det inte löser sig.

 /Calle