Re: Scrolljulet funkar inte

On Tue, Dec 30, 2003 10:58, bjorn.johansson@4a-consulting.com wrote:

> Hur får man scrollhjulet att funka under X?
> Jag antar att jag måste ändra något i XF86Config...

Det beror på vilken mus[0] du har. Du får laborera med protokoll,
buttons och zaxismapping. Jag har en Intellimouse Explorer USB,
och i min XF86Config-4 står följande:

Section "InputDevice"
        Identifier     "IntelliMouse"
        Driver         "mouse"
        Option         "Protocol"     "ExplorerPS/2"
        Option         "Device"  "/dev/usbmouse"
        Option         "Buttons" "7"
        Option         "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

[0] = läs i /usr/share/doc/xserver-xfree86/README.mouse.gz

--
Fredrik Jonson