Re: Kernel 2.6

Jag måste korrigera denna dissning av schedulern i 2.6...

Jag körde X med nice=-10 och det verkar väl som om 2.6 blir lite konstig med
andra nicevärden än 0..

Nu kör jag 2.6 med nice=0 för X, och då flyter allt bra.

Tyvärr verkar det som om dpkg-reconfigure xserver-common inte justerar
nicevärdet även om man säger det, men det är en känd bugg så det löser sig
nog. Men nu måste man väl iaf redigera /etc/X11/Xwrapper.config manuellt, men
hursomhelst kan jag rekommendera att köra nice 0 för X om man byter till
2.6...

 /calle