Re: FTP

> Jag tänkte höra med er om vilken ftp-server man skall köra?
> Det måste gå att ha konton, inte bara anonym inloggning alltså.

vsftpd är väl rätt så trevlig om jag har hajat rätt. vs står för "Very Secure"
och det låter ju bra. Den har dock inga extravaganser.

Om du vill att din FTP-server skall kunna hämta tidningen och bajsa på mattan
så är det nog proftpd du vill ha.

Men sen finns det nog en stor hög med ytterligare FTP-servrar...

> Dessutom fick jag problem med min ftp-klient, axyftp ('senaste' versionen).
> När jag fixade åäö i bash slutade ftp-klienten att visa filer 'lokalt',
> men jag ser allt på servern.

yafc är en trevlig textklient som också klarar sftp. Konqueror har en inbyggd
trevlig klient om man vill ha en grafisk.

 /Calle