Re: port NAT med iptables

Hej Marcus!

Det löste problemet tack.
Jag har inte Phelia (tack och lov), det är en lokal ISP där jag bor, som
stängt port 25 för att utom sitt eget nät och sinna egna smtp servrar,
då det är tydligen ganska många MS användare som håller på att leka med
SMTP utan att veta vad det är, vilket inneburit att massa bandbred
(viktigt då det är ett radiolan) gått till openrelay spam m.m.
och det ska finnas möjlighet att öppna upp SMTP för dom som vill men jag
ville ha lösning på problemet snabbare, ska prata med min ISP om att
öppna upp porten senare, men jag vet att dom har fullt upp med annant
och att detta troligtvis skulle få väldigt låg prio.

men nu har jag fått det att fungerar som jag vill tack.

Mvh
joakim