Re: Lista connections

On Monday 15 December 2003 12.47, Ivar Alm wrote:
> Jag har fått problem med CUPS. cupsd avslutar med error 98, vilket ska
> betyda att port 631 är upptagen av någon annan process. Hur kan jag ta reda
> på vilken process det är?

Testade netstat. Fick följande av 'netstat|grep 631':
unix  3      [ ]         STREAM     CONNECTED     3690221  /tmp/orbit-octo/
linc-106d-0-24c66311c53a8

Vad i hela friden är det?
galaxy:/tmp/orbit-octo# ls
total 0
srwxr-xr-x    1 octo     octo            0 Dec 15 12:50
linc-106d-0-24c66311c53a8
srwxr-xr-x    1 octo     octo            0 Dec 15 11:38
linc-ead-0-17ad1a54b95fa

Säger mig inget heller...

På nån maillista såg jag att det hade med gnome att göra. Inte för att det
förklarades hur, eller vad de filerna egentligen var. Jag kör kde, och kdm,
så jag vet inte var jag egentligen gör nåt som har med gnome att göra.

Det jag _vet_ är att det här orbit/linc gör att jag inte kan starta cupsd då
en socket redan finns på port 631.

Nån som har nån briljant idé? Jag har ingen... :(
//I