Re: Var hittar jag den senaste Debian-iso:n?

On Thu, 11 Dec 2003 09:56:44 +0100, TmBerg <Thomas@starka.st> posted to
debian-user-swedish:
 > Vill i möjligaste mån undvika disketter.

Också om det är bara en?

2.88-imagen räcker riktigt bra till för att installera en hel Woody,
förutsatt förståss att burken du installerar på har nätanslutning.

(Du behöver förstås två fysiska disketter för att kopiera imagen på om
du bara har en 1.44"-diskettstation :^)

Gör en 4Mb-partition på hårdskivan, kopiera in imagen, markera den
bootable och boota om.

Bara du har en gammal boot-CD med någon form av Linux på så är det här
ett enkelt och fungerande koncept. (Alt. en maskin där du kan pluppa
in hårdskivan som du vill installera på så att du får imagen kopierad
över. Jag har varit tvungen att göra så här ett antal gånger med en
bärbar som inte har vare sig CD eller diskettstation.)

/* era */

--
formail -s procmail <http://www.iki.fi/era/spam/ >http://www.euro.cauce.org/
cat | more | cat<http://www.iki.fi/era/unix/award.html>http://www.debian.org/