Re: Var hittar jag den senaste Debian-iso:n?

On Thu, Dec 11, 2003 at 01:29:38PM +0100, TmBerg wrote:

> Det "bästa" jag hittade efter ett par timmar var netinst-xfs.iso.
> Finns det någon bättre/nyare?

Du får nog förklara närmare vad du vill ha eg. Den senaste stabila
utgåvan, Woody, kan du hitta här:

ftp://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/debian-iso/3.0_r1/i386/

Du behöver antagligen bara första skivan;

debian-30r1-i386-binary-1.iso

Så vitt jag vet finns det inga officiella netinst-isos för Woody. Vill
minnas att jag testat både "LordSutch.com ISOLINUX mini-ISO image" och
"Ian Eure's netinst images" med lyckat resultat.

Sen beror det ju på vad du menar med "nyare". En installation via
nätverket tar ju per definition allt från just nätet i vilket fall, så
det spelar ingen större roll om ISO:n är 1 dag eller 1 år gammal eg.
Woody uppdateras bara med säkerhetsuppdateringar hur som helst och
inga nya paket tillkommer.

För testing och unstable skall det finnas images med det nya
installationsystemet som uppdateras varje vecka, men dessa verkar inte
finnas just nu. Kanske pga säkerhetsproblemen debian hade på
debian.org för några veckor sedan. Det nya installationssystemt är
däremot under utveckling och kan krasha osv.

Du kan även, så vitt jag vet, använda exempelvis "LordSutch" och andra
icke officiella netinst ISO:s att installera valfri disktribution. Du
väljer bara att du vill installera testing/unstable istället för
stable under installationen.

Ett annat alternativ om du nu vill köra det "senaste" är att
installera Woody på valfritt sätt och köra en dist-upgrade till
testing/unstable senare.

--
.oO laban@krakpot.net - 311885@ICQ Oo.