Re: Spam i mängder

Martin Burman FakeAddress wrote:

> Icke. De är outsägliga sviiiin som inte har vett att köra Windows
> Update. Lika korkat som att endast iförd tajta latexkalsonger med ett
> stort hål i bak ställa sig på alla fyra bakom en buske på
> pridefestivalen som Vogon Jeltz så vist sade.
>
> Även om teorin med newsgroupläckage är intressant så är jag ÄNDÅ helt
> övertygad om att folk på listan läser med opatchade windowsmaskiner.
> Eller surfar listan via den där länken som någon nämnde.
> Får jag tag på er så förvänta er ingen som helst nåd.

Visst har man något av en skyldighet att se till att patcha sin maskin om
man är uppkopplad på Internet. Jag undrar bara hur det är tänkt att
föräldrarna med sin (i princip opatchade) XP-maskin med ett 56k modem ska
kunna ladda ner alla uppdateringar som kommer ut. Så fort man försöker
hämta hem en liten säkerhetsuppdatering så kräver den att man först ska
hämta hem servicepack 1 och 2 och 3 och det blir snabbt ett par hundra
meg. Att förlita sig på att klienterna är patchade ser jag som en
praktisk omöjlighet.

Olle