Spam i mängder

Hej
Den e-post adress jag skickar mail till denna lista med blir totalt nedspammad. Jag skapade adressen och subscribade sedan till denna lista. Så det är inte så att jag använt den på en massa andra ställen och på så vis spridit adressen. Två andra konton jag skapade vid samma tillfälle har inte fått ett enda brev under samma tid! Vad kan detta bero på? Läggs mailen ut på någon hemsida som sedan rotas igenom av någon spammer?

De spam-mail jag får är falska säkerthetsuppdateringar för microsoft.
(spam = skräppost)

mvh jostein