Re: USB-krångel (was: Problem med gcc3.3?)

> Har väl fått usb'n att funka (för min intellimouse optical), men det gick
> inte som jag trott. För det första var musen tvungen att sitta direkt i en
> usb-port i datorn. Om jag hade den (som i m$) i tangentbordets usbhub så
> funkade den inte alls. Har ett m$ natural keyboard.
Hittas tangentbordets USB-hubb?

> Sen kan jag bara använda den från /dev/psaux med PS/2-protokollet.
Är det när den är ansluten till PS/2 porten?

> Hade trott att jag skulle hitta en på /deb/input/mice eller dev/usb/mouse0
> eller något. Plus att jag skulle vilja ha ImPS/2-protokollet för att få liv
> i fler musknappar och scrollhjul.
Du kommer hitta dem när USB-musen hittas och du har "input" lagret aktiverat.
IMPS/2 ska inte vara några problem att få igång, det kommer fungera när du har
löst dina andra problem.

> Nåväl, musen funkar i övrigt. Dock visar usbview inte att något alls är
> anslutet. Räknas inte en mus på usb som en usb-enhet?
Jo, det gör den.

> Kärnan jag jobbat med är 2.4.18. Kan en uppdatering av den till tex 2.4.22
> lösa något?
Det tror jag inte. Men när du har provat allt annat kan det vara värt ett
försök.

> Jag kan försöka speca mer på begäran vilka moduler jag lagt till för usb,
> samt vilka saker jag lagt in i kärnan direkt.
Det skulle vara bra. Har du mousedev, hid och input (u|o)hci laddade?

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>