Re: Problem med gcc3.3?

On Thursday 04 December 2003 14.17, Johnny Chadda wrote:
> Hej!

> Det verkar vara många som har problem med just det där. Då jag aldrig
> har stött på det problemet kanske en nyare kärna kan lösa det?
>
> Jag har kompilerat både 2.4.21 och 2.4.22 med gcc 3.3 utan några som
> helst problem. (Med USB-stöd, och en massa annat exotiskt)

USB.
Det är precis det som jag har plågat mig med nu, med blandade resultat. Jag
tar mig friheten att slänga ut lite frågor någon kanske har svar på.

Har väl fått usb'n att funka (för min intellimouse optical), men det gick inte
som jag trott. För det första var musen tvungen att sitta direkt i en
usb-port i datorn. Om jag hade den (som i m$) i tangentbordets usbhub så
funkade den inte alls. Har ett m$ natural keyboard.
Sen kan jag bara använda den från /dev/psaux med PS/2-protokollet.
Hade trott att jag skulle hitta en på /deb/input/mice eller dev/usb/mouse0
eller något. Plus att jag skulle vilja ha ImPS/2-protokollet för att få liv i
fler musknappar och scrollhjul.
Nåväl, musen funkar i övrigt. Dock visar usbview inte att något alls är
anslutet. Räknas inte en mus på usb som en usb-enhet?

Många frågor som jag inte precis vet hur jag ska tackla. Har googlat, men inte
nånstans hittat någon mer precis lösning på problemet.

Kärnan jag jobbat med är 2.4.18. Kan en uppdatering av den till tex 2.4.22
lösa något?

Jag kan försöka speca mer på begäran vilka moduler jag lagt till för usb, samt
vilka saker jag lagt in i kärnan direkt.

//Ivar