Re: Diskutrymme

Blockstorleken kan säkert spela roll, men du måste ha extremt många små filer
för att få den effekten.

Tänkbart är väl att nautilus bara räknar filstorlekar och inte mappstorlekar
(men isf borde du inte ha så mycket grejor direkt i /)

Om du provar att göra en
 du -sh /
i en terminal så kommer den förmodligen säga just 3.6G

och du kan tex göra
 du -sh /*
för att se vilka katalogträd som tar upp hur mycket av detta...