Re: Svenska tecken i kde

On Tuesday 02 December 2003 01.28, Carl Ekman wrote:
> Du har inte kört dist-upgrade på ett tag eller? (eftersom det krävdes massa
> uppgraderingar för licq) Jag vet att det har varit muppigheter för inte så
> länge sedan..

Problemet verkar vara löst.
Saken är den att jag har kört stable hela tiden. licq finns bara i unstable+,
så jag lade till unstable main i sources.list och körde en apt-get install på
licq. Jag vill minnas att den uppgraderade glibc då.
Nu gav jag upp stable och körde en hel dist-upgrade på unstable main. Lär få
ett antal fler problem nu närmast, men det tar jag. kde 3 blev installerat,
och sen är problemet löst.
Vad som /egentligen/ var problemet vet jag fortfarande inte.

Kanske bara en dist-upgrade på stable hade fixat problemet.

Tack för hjälpen iaf. :)

//Ivar
PS. Bered er på lite newbiefrågor nu. Har panik att få min linuxmaskin att
funka då min win-maskin brann i helgen... Sprängda kondingar och transistorer
som lossnat i lödningen på mobot... Det har nog gått lite varmt. :)