Re: Svenska tecken i kde

Förmodligen bland de knasigaste fel jag hört talas om... Jag skall försöka
spåna litegrand :

Det kan ju inte ha med konsollinställningarna att göra...
Det kan väl inte heller ha med localeinställningarna att göra...
Kan det vara trasiga filer i /etc/X11/xkb månntro? nääee...
Kanske vore vettigt att starta xev och se vilka events du får när du trycker
på knapparna och jämföra med en fungerande burk?
Kan du ha spillt kaffe med socker i tangentbordet och fått en modifierknapp
som är permanent intryckt?
Har du spillt kaffe med socker i gcc under eventuell kompilering av qt eller
xlib?
Värt att testa: Om du ansluter dessa KDE-program via fjärr-X till en annan
burk, fungerar tangentbordet/programmen på den burken då? Så kan du ju
felsöka om det är tangentbord + X eller om det är själva programmen +
libbarna..
Provat med ett annat tangentbord? Provat att sätta det där tangentbordet i en
annan burk?

Lycka till!

 /Calle