Re: MPEG-4-avkodning

On Thu, Nov 27, 2003 at 14:02 CET,
	 Henrik Enberg <henrik@enberg.org> wrote:

> ASF är inte MPEG-4, utan någon slags Microsoft hembygge special.
> mplayer påstår sig kunna spela dem, men jag har aldrig provat.

Fungerar utmärkt med mplayer, men borde fungera med Xine för den delen
också - så länge man har rätt avkodningsrutiner.

Själv använder jag mplayer med CVS-versionen av ffmpeg utan problem.
Xine har delvis stöd med ffmpeg för ASF, men jag har bara använt det för
att lyssna på P3.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |