Re: konverterar mbox till Maildir för Exim3 + IMAP

joakim wrote:

jag har en default woody installation som kör exim3. Nu hade jag tänkt
att gå från pop till IMAP och lägga på någon webmail historia, men jag
skulle behöva lite hjälp att ta reda på hur jag (jag tror att det är så
iaf) konverterar mbox (default) till maildir (som jag har fått för mig
är bättre för IMAP).

Japp, jag upplever maildir som mycket effektivare än mbox.

men jag har inte hitta någon vettig howto att
följa, är det någon som har några förslag ideer?

http://packages.debian.org/unstable/net/mb2md.html

/Richard