Re: Problem med fetchmail

Underscore är ej tillåtet i domännamn och jag tycker det ser ut
som om det är därför din lokala mailserver inte släpper in brevet.

Fetchmail gör helt rätt då den inte tar bort brevet från
POP-servern eftersom den inte lyckades leverera det lokalt och
därför måste anse hämtningen av det brevet som misslyckad.
Eftersom brevet har en falaktig avsändardomän så borde det inte ha
släppts in till mailservern som du POPar från början.

Om det är sendmail som är din lokala mailserver så kanske denna
raden i sendmail.mc löser problemet (såg att någon annan nämnde
samma lösning):
 FEATURE(`accept_unresolvable_domains')dnl

Det borde gå att få din lokala mailserver att ge felmeddelandet
553 istället för 501 för fel på avsändardomän.

Från Fetchmails man-sida om hur den hanterar felkoder:
553 (invalid sending domain)
Delete the message from the server.Send bounce-mail to the originator.

	Mvh
	Markus Håkansson