Re: Trådlöst kort att rekommendera...

> Jag använder det kortet och det funkar bra, men helt stabilt är det
> kanske inte.
> det finns en drivrutin på sourcforge http://acx100.sourceforge.net .

> Jag får meddelanden om att den inte hittar kortet. Du har satt upp det
> Debian (antar jag), hur gick du tillväga?

Det jag gjorde var att följa README-filen som skickas med.
Jag använder en egen kompilerad kärna (debians) kernel-source-2.4.22
samt drivrutin acx100 0.20pre4, pre5 har kommit ska testa den snart.
Använder Toshiba Sa10-s103
Har även installerat så många wireless tools från unstable som jag
hittade
tänk på stäng av eventuella andra nätverkskort, innan
du drar igång det trådlösa,
loggfilerna fylldes väldigt snabbt om man inte sätter DEBUG=0x00
i start_net filen

hoppas detta hjälper
/Peter Holmberg

	/Daniel