Re: Trådlöst kort att rekommendera...

 Daniel Swärd wrote on Nov 10, 2003 at 10:22:32 AM:
> Jag är på väg till Computer city för att byta ut det trådlösa kort jag
> fick jag på nyligen (D-link dwl-610) som använder sig av ett muppigt
> rtl8180-chipset. Vilket kort bör jag ta istället?
> De säljer ett D-link dwl-650+, vilket enligt linux-wlan-ng ska fungera.
> Nån som har erfarenhet?

dwl-650+ är TI-chipset, finns driver på sourceforge, vet inte hur stabil.
Generellt kan man säga att andra kort än 11Mbit fortfarande är dåligt
supportade.

Läs om TI-chipset här: http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/Linux.Wireless.drivers.802.11ag.html#acx100

Blanda inte ihop dwl-650+ med dwl-650, som har Prism-chipset, och mycket bra
stöd. Prism sitter i många vanliga 11Mbit-kort.
Prism: http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/Linux.Wireless.drivers.802.11b.html#Prism2

Men ska jag rekommendera ett speciellet kort så blir det utan tvekan
Lucent Orinoco. Bra radio och möjlighet att ansluta extern antenn:
http://www.hpl.hp.com/personal/Jean_Tourrilhes/Linux/Linux.Wireless.drivers.802.11b.html#WavelanIEEE

--
 .- David Hardne <dh@tx.se>
 `-- wget -O- tx.se/dh|gpg --import