Erfarenheter av kpilot

Hej!

Jag installerade nyligen kpilot. Jag tycker inte att den verkar
tillförlitlig och vill gärna veta om skiten finns bakom mina spakar eller
någon annanstans...

Lyckades efter ett tag komma underfund att jag är tvungen att vara medlem
av gruppen dialout.

För att kunna synkronisera är jag tvungen att starta kpilotDaemon
manuellt. Om jag ber KPilot att starta kpilotDaemon så kommer man inte
förbi den initiala handskakning som verkar ske i början av en
synkronisering.

När jag väl synkroniserat ett par gånger märkte jag att en av mina större
(kanske rent av den största, jag vet inte) anteckningar i Memo var helt
tom! Finns det någon övre gräns i kpilot, pilotlink eller någon annanstans
som orsakar problem?

Förutsättningar:
Palm Vx, Palm OS 3.5.0
Debian/testing
Intel P4 2,6GHz
KPilot general settings:
	Pilot Device:	/dev/pilot
	Speed:		57600
	Startup Options:
		Start Hot-Sync Daemon at login		ON
		Start KPilot at Hot-Sync		off
		Show Daemon in kicker			ON
		Stop Daemon on exit			ON

Några ideer på hur jag skall få detta att fungera? Är KPilot trasig? Skall
jag byta till JPilot?

mvh
--
Martin Leben, +46 (0)70-535 56 30, +46 (0)8 754 99 95