Re: Installation

era+debian@iki.fi wrote:

On Fri, 31 Oct 2003 22:23:10 +0100 (MET), Andreas Farre
<d00farre@dtek.chalmers.se> posted to gmane.linux.debian.user.swedish:
> Jag har en Toshiba Tecra 540CDT, och det är Debian 3.0 rev1 jag försöker
> installera.
> Jag klarar av att boota från cd-rom, jag lyckas dela upp partitioner,
> initera swap och linuxpartitioner. Sedan dyker det upp problem när jag ska
> installera kernel då min cd (som jag bootat från) inte går att ange som
> källa.
Jag installerade nyss en 500CDT med bf24 kärna. Funkade bra, men cd:n funkar faktiskt inte out of the box, och jag har inte försökt fixa det än (gorde en disket + nät install, så jag är väll inte till *så* mycke hjälp).

Å nu har den totalt brytit ihop efter en upgrade till testing. Realese critical bug skulle jag vilja säga då den inte bootar efter uppgrade utan att jag ens upgraderade kärnan.

Fick nått medelande under install, ska kolla upp det och rota i lilo.conf (hadde ju tänkt göra det innan reeboot, men sen råhängde den nya X-Servern). Så basala saker som att kärnan bootar efter en uppgradering bör inte kräva handpålägning :-(

Om jag nu bara hittar den där bootdisketten jag skapade..... Varför finns ingen kontorsgrep?

/LaH